2e1ax timeless entry Seilingens dag logo

Gjensidigestiftelsen gav i 2015 Norges seilforbund en betydelig pengegave, som ble brukt til innkjøp av seiljoller. Vågsbygd seilforening mottok to RS-Feva joller, som en del av denne gaven. Samtidig ble Seilingens dag etablert som et åpent arrangement i seilforeninger over hele landet. Dette skulle være et arrangement tilrettelagt for barn, ungdom og familier som ønsket å prøve jollepadling, jolleseiling og/eller seiling med kjølbåt. Arrangementet er åpent for alle, også de som ikke er medlemmer av en seilforening.

2017

Seilingens dag  2017 ble avholdt søndag 20. August. Ca. 30 besøkende fant veien ned til Seilsenteret, og mange av disse fikk padle eller seile optimistjoller, seile RS-Feva, Seile yngling og kjøre motorbåt.

Optimist

En av flere fornøyde optimister som seilte optimist-jolle.

Yngling

Carl Erik Moe tok med besøkende ut i Yngling.

Flere bilder fra seilingens dag 2017 ligger i en pdf fil her (6 Mb)

_______________________________________________________________

2015

Seilingens dag ble arrangert 29. august kl. 12.00- 16.00. Seilanlegget på Bredalsholmen var åpent for alle interesserte. Det var blant annet anledning til å prøveseile flere ulike båttyper, blant annet de to nye RS-Feva Jollene, som foreningen har mottatt i gave fra Gjensidigestiftelsen, via Norges Seilforbund. Det var også mulig å seile med Optimist-joller, Brett og ulike typer Kjølbåter.  Det var lagt ut en Seilsti, med flere sentale spørsmål fra seilteorien, og det var mulig å arbeide med Knopp & Stikk. I kaffeen ble det servert mat og drikke.

Bilder fra Seilingens dag 2015: Seilingens_dag_bilder.pdf

Poster: Seilingens_Dag_Poster.pdf

RS seilas iii

Vågsbygd seilforening ønsker å være en åpen idrettsforening. Under årsmøtet 2015 ble det vedtatt at det skal arbeides for rekruttering av barn og unge, og at seilforbundets kriterer for barne- og ungdomsvennlige seilforeninger skal søkes oppfylt. Gjensidigestiftelsen har gitt seil-Norge en betydelig pengegave i 2015, som har blitt brukt til innkjøp av Optimist-joller og RS-Feva joller. Vågsbygd seilforening mottok våren 2015 to RS-Feva joller fra Norges seilforbund, som en del av denne gaven. Alle gavemottakere har forpliktet seg til å arrangere Seilingens dag 2015.

gjensidigestiftelsen logo            nsf