Barne- og Ungdomsvennlig forening

Vågsbygd Seilforening vedtok på Årsmøtet 2015 at foreningen skal arbeide langsiktig mot å bli kvalifisert som en barne- og ungdomsvennlig forening. Dette er en ordning som Norges seilforbund har etablert. Formålet med Barne- og Ungdomsvennlig Seilforening er å hjelpe klubbene til å gi et godt aktivitetstilbud for barn og unge. Godkjennelsen skal bidra til at klubbene arbeider bevisst for å ha en velfungerende Juniorgruppe. Målet er å tilby organiserte aktiviteter for barn og ungdom - både i form av kurs og trening.

Barne og Ungdomsvennlig Forening

Foreningen har fire optimistjoller og to RS Feva som kan benyttes av medlemmene.

Ronny Rognhaugen er leder for Jollegruppa.Er du interessert i å låne Jolle, ta kontakt med ham!

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. | tlf.: 979 70 158 / 48 88 14 80

Ronny Rognhaugen

Optimist-jolle

Det har vinteren 2015 blitt kjøpt inn to nye optimistjoller som kan disponeres av foreningens medlemmer. Disse kan etterhvert  benyttes av medlemmer etter nærmere angivelse for innsjekk og utsjekk. Foreningen har dessuten en håndfull Optimistjoller som har vært bortlånt til en skole på Flekkerøya. Disse kan hentes inn til spesielle arrangmenter. Alle optimistjollene er påtenkt brukt til kurs august 2015.

420px Optimist dinghy svg               Optilogo

RS-Feva

Vågsbygd seilforening har våren 2015 fått to nye RS-Feva joller fra Gjensidigestiftelsen via Norges Seilforbund. Disse kan etterhvert  benyttes av medlemmer etter nærmere angivelse for innsjekk og utsjekk.

RS feva

Andre joller

Foreningen har flere tidligere laserseilere blant medlemmene. De fleste av disse seiler nå kjølbåter, men det pleier å ligge en laser eller to på Bredalsholmen om sommeren. Kan det bli flere? Foreningen vil på sikt vurdert innkjøp også av andre Joller-typer

Sjøsetting

Det er god plass for lagring av joller på Bredalsholmen om sommeren, og en Jollerampe for sjøsetting.

Jollerampe

Utvalgte klasseklubber

Optimist      Europajolle      Laser

NIF   Vest Agder               NSF           Barne og Ungdomsvennlig Forening

Vågsbygd Seilforenings lov bygger på Norges Idrettsforbunds Lovnorm. Foreningen er tilsluttet Norges Seilforbund (NSF), og søker nå kvalifisering fra NSF som en Barne- og ungdomsvennlig forening.