Lillesand Seilforening og Vågsbygd Seilforening

Vi arrangerer selvfølgelig FLØDESEILASEN  også i år.

Flødeseilasen er en regatta for både dedikerte regattaseilere og for turseilere som ønsker en flott distanseseilas sammen med likesinnede. Regattaen starter ved Bredalsholmen i Kristiansand.  Det er målgang i Lillesand. Flødeseilasen arrangeres i 2016 for 12. gang.

I år går starten fra Kristiansand lørdag 10. juni. Dagen før - fredag 9. juni - samles vi på Bredalsholmen for registrering og bespisning til levende musikk.

Onsdag kveld viser værmeldingen sol 16 grader og 6 sekundmeter fra sørvest, FLØDEFORHOLD!

Vi starter opp allerede fredag kveld med "Live musikk" fra New Orleans JazzCabb.  Grillen tennes ca 18:00 og vi kjører "happy Hour" frem til gutta blåser igang musikken ca 20:00.

Fredagskvelden er også tida for å motta seilingsbestemmelser og start nummer, rett og slett registrere seg for regattaen. Det hjelper arrangøren godt at registrering er gjort allerede fredagskveld.

Lørdags morgen er det frokost mellom 7:30 til 9:00. Her får du som vanlig egg og bacon, kaffe og niste for kun NOK 100,-

Skipper møte som alltid kl 10:00 med seneste oppdateringer og eventuelle endringer av seilingsbestemmelsene. Løpet for turklassen, start-Randesund-Saltholmen-Skallefjorden opp og ned, mål utenfor LSF`s seilsenter. For de andre klassene blir det ei runde på byfjorden før de tar opp jakta på turseilerne. Målgang for alle utenfor seilsenteret på Kokkenes.

På Lillesand seilsenter blir det servering fra kl 16:00. Helstekt svinenakke med vått og tørt til. Prisen for dette kun kr 200,- inklusiv ett glass drikke. Premieutdeling er planlagt fra kl 19:00. Her blir det preimiering av 1-3 plasser i alle klassene + trekke premier blandt alle deltakere.Ene og alene grunnet vår hoved sponsor, får alle båtene ligge fritt i Lillesand gjestehavn. Havneavgiften er betalt av Lillesands Sparebank.

Vi gleder oss og håper du blir med.