Seilsenteret på Bredalsholmen eies av Vågsbygd seilforening. Det leies ut på ukedager og i helger når ikke seilforeningen bruker anlegget. Det leies typisk til brylluper, konfirmasjoner, fødselsdager, bedriftsarrangementer og kurs.

1  Om seilsenteret

Huset har to store oppholdsrom, ett i 1. etg. og ett i 2. etg. Det er høye bord og stoler til ca. 60 personer. Pene sittegrupper i teak til 40 personer, garderobe, toaletter, kjøkken med kjølerom, fryseskap og oppvaskmaskin. Dekketøy og bestikk til ca. 60 personer, sentralstøvsuger, ventilasjonsanlegg, musikkanlegg, lerret og prosjektor.

Store utearealer på bryggene kan benyttes, men leietakere har ikke enerett på disse i leieperioden. Foreningens medlemmer har også fri adgang til bryggearealer

2  Priser

Se egen side; her

3  Kontaktinfo

Vågsbyd seilforening har et eget husstyre som er ansvarlig for driften av huset.  Ved bestilling av lokale benytt fanen "Forespørsel om utleie", eller mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., eller ta kontakt med bookingansvarlig Mathilde Stray på telefon 90718799.

4  Etablering av Avtale

Skriftlig avtale om leie av Huset inngås med medlem av husstyret.

5  Betaling

Leie skal innbetales før nøkkel blir utlevert. Leiebeløp overføres til konto 3060.32.58556. Beløp for vask av lokalet overføres til konto3126.27.85540.

6  Heve avtale

Både utleier og leietaker kan si opp leieforholdet minimum 3 mnd. før leiedato. Dersom leietakeren sier opp leieforholdet senere enn 2 mnd. før leiedato, har utleier krav på et beløp på NOK 500,-. Dersom leieforholdet sies opp senere enn 1 mnd. før leiedato, har utleier krav på et beløp på NOK 1000,- Overnevnte regler gjelder også medlemmer.

7  Utlevering av nøkkel
 Utlevering av nøkkel torsdager kl.19.00 - 20.00. Enkelte avvik kan forekomme. Se oversikt over vaktdager her.

8  Praktiske opplysninger
Sentralstøvsuger står i lager ved siden av kontoret. Ventilasjonsanlegget starter ved å vri korttidsur til antall timer man ønsker å benytte lokalene. Korttidsuret er plassert på kjøkkenet ved siden av døra til berederrommet. Det er to separate lysdempere til lokalene i første etasje. Bryterne er plassert ved glassdøren til entreen. Leietaker har selv ansvar for medbrakte verdisaker. Det anbefales at verdisaker ikke oppbevares i garderobe når ytterdør er ulåst.

9  Leietakers plikter
Bruker skal behandle bygninger, møbler og inventar med ansvarlighet, og skal etter beste evne unngå skader eller ødeleggelser. Møbler skal være inne når bygningen ikke er under tilsyn. Inventar skal ikke stå ute om natten.

10  Skjenkebevilling

Bruker er selv ansvarlig for å innhente nødvendig skjenkebevilling ved skjenking av alkohol.

11  Branninstruks

Bruker må sette seg inn i Branninstruksen, og påse at denne overholdes

12  Tilrigging

Bruker er selv ansvarlig for tilrigging/rydding i forbindelse med arrangementer.

13  Vakthold

Under arrangementet må leietaker selv vurdere om vakthold er nødvendig for å unngå at uvedkommende får adgang til lokalene. Leietaker må selv ta ansvar for barn som oppholder seg i og utenfor VSF sine lokaler. Det er drukningsfare ved bryggeanlegget, og små barn må ha kontinuerlig tilsyn av voksne, eller bruke redningsvest

14  Støy

Bruker må ta hensyn til naboer (støy) jfr. Nabolovens bestemmelser.
Musikkanlegg skal IKKE brukes utendørs. Etter kl.24.00 er det kun tillatt med dempet bruk av musikk.

15  Opprydding

Lokalene skal forlates som angitt nedenfor, selv om leietaker ikke skal utføre vask:

• Lokalene skal være ryddet med møblene satt der de stod. Se evt. møbleringsplan.
  • Kjølerom og fryseskap skal være lukket.
  • Alle vinduer og dører skal være lukket og låst.
  • Hovedstrømbryter ved ytterdør skal være slått av.
  • Døra til den ytterste garderoben skal være låst.
  • Dersom det er knust glassgjenstander under arrangementet, skal bruker støvsuge lokalet for å fjerne glasskår. Dersom det er knust glass utendørs, skal bruker forvisse seg om at alt glasskår er fjernet.
  • Søppel skal være sortert og kastet i de respektive dunkene på enden av bygget og skal tas opp til veikrysset på toppen av bakken etter endt bruk.
  • Flasker og bokser sorteres til egen dunk og tas med av leietaker.
  • Skalldyravfall sorteres og tømmes utfor bryggekanten. Isoporkasser tas med av leietaker.
  • Gulvene skal feies og støvsuges.
  • Oppvaskmaskin slåes av, og tømmes for vann.
  • Varmepumpen skal i vinterhalvåret settes ned til 16 grader når bygningen forlates

16  Vederlag for mangelfull rydding

Ved dårlig rydding og klargjøring for vask, må ekstra regning påregnes. Dersom lokalene ikke er i avtalt stand ved tilbakelevering må ekstra regning påregnes. Minste beløp er NOK 1000,-

17  Skade

Bruker er ansvarlig for skader utover normal slitasje som påføres bygning, møbler og inventar. Skader/brekkasje på dekketøy skal erstattes med NOK 50,- pr. stk. og med NOK 25,- pr. glass. Ved tap av nøkkel vil leietaker bli belastet med NOK 1500,-

18  Tilbakelevering av nøkkel

Nøkkel til lokalene skal tilbakeleveres senest dagen etter arrangementet dersom ikke annet er avtalt.

sist revidert .2017.25.04