Hei Seiler

seilforeningen

Det er ingen tvil, seilsesongen nærmer seg. Hva den vil bli til er ennå litt usikkert. Det som er sikkert er at vårpussen har startet for flere og noen har allerede fått båten på sjøen. Det er deilig!

Hva gjør vi fremover?

Vi vil arrangere dugnad på seilsenteret.

Her vil vi sørge for at det blir oppgaver som kan utføres enkeltvis, slik at vi ikke bidrar til smitte. Det vil bli lagt ut liste over oppgaver på hjemmeside, mail og FB, hvor det bare er å velge hva du ønsker og bidra med.

Onsdags regatta.

Ingen grunn til at vi ikke skal følge opp suksessen fra ifjor. Nå vet vi ikke i skrivende stund om det blir lette på smittetiltak, men ser for oss at det blir mulig med regatta med "shorthand" mannskap. Skulle det bli lette i tiltakene, skal vi greie og endre påmeldingen slik at rating passer til fult crew også. Det er bare og glede seg, sett av onsdagene fra begynnelsen av mai  ____/)/)/)_____

17. Mai båt parade.

Det planlegges fra kommunens side også i år båt parade. Det ble gjort evaluering fra fjorårets arrangement slik at det blir noen endringer. Foreløpig ser det ut som den vil starte litt senere, bli litt kortere og ende opp med en flott konsert for båtene i Østerhavna.

Sammen med 7. Sjøspeider gruppe vil VSF være med og samle båter fra vestsiden, samles med Fredriksholm festning og markere oss som en stor flåte inn til byen gjennom Steinsundet. Det kommer mer info etterhvert.

Flødeseilasen 2021

Vi er igang med planlegging. Seilas blir det 100% sikkert. 12. juni håper vi at det også går an å samles etter regatta og holder på med et spennende opplegg her. Hadde det ikke vært morro om hele byfjorden ble fylt av seil, som en markering på at pandemien er forhåpentlig snart borte?

Seil-UT

Dette er et prosjekt hvor VSF har engasjert seg i. Det vil være en uformell konkuranse om besøk i forskjellige havner. Dette vil bli registrert på en app. Så blir det konkuranser i og mellom foreningene om hvem som besøker flest havner, hvem som har seilt lengst etc.

For dette trenger vi noen innspill på hvilke havner som bør være med. VSF skal levere ca 10 havner/besøkelses steder inn til Seil-UT. Typisk vil det være i Byfjorden og området rundt her. De andre foreningene fra Farsund i vest til Risør i øst, vil levere inn deres favoritter og dermed får vi et rikt antall havner inn i Seil-UT.

Vi oppfordrer deg til å sende ditt forslag på 5-10 havner til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. slik at vi kan bidra. Vi håper at dette skal være på lufta først i mai, så ikke vent :-)

Medlemsaktiviteter

Ja hva kan vi gjøre? Etter og ha avlyst den ene etter den andre, stiller vi oss litt forsiktig med hva vi gjør. Det som er klart er at det ble gjort et fantastisk god arbeid med forslag til medlemsmøter og aktiviteter.  Ingen av disse er uaktuelle. Det vil bli foredrag fra turseilere, leverandører som tipser og gir råd for godt båthold, muligheter for rigg skjekk og mye mer. Vi må bare være sikker på at det kan gjennomføres. Det er foreninger som hav vært flinke med "nettmøter" og vi ser på de mulighetene også.  Har du innspill, send oss en mail.

Kurs

Det ble holdt et kurs for nybegynnere ifjor. Der var det god deltakelse og nye medlemmer. Vi planlegger gjennomføring av nybegynner kurs for voksne slutten av Mai begynnelsen av Juni.

Medlemskontingent

Denne ble sendt ut for en tid siden, som vanlig har mange betalt. Noen har glemt det og det er også vanlig. Gå inn på "Min Idrett" så ligger den der klart til betaling. Det sparer oss for arbeid, når alle medlemmene har betalt.

Utleie av seilsenteret

Her kunne vi kanskje kun satt inn ,,,,,...... Det har vel aldri vært så liten aktivitet på den fronten, av unaturlige årsaker. Det som er sikkert er at når "Tåka" letter, kommer det til og bli stor etterspørsel etter et av områdets flotteste lokaler. Så er det noen av dere som tenker på en samling av venner eller familie, send forespørselen til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. for booking. Det er medlemsfordel på pris av leie og det kommer til å bli stor etterspørsel på lokalet. Medlemer og foreningsaktivitet har prioritet på lokalet.

Så god båtpuss, håper vi ser mange medlemmer på seilsenteret og under seil nå som våren er igang.

Seilerhilsen  ____/)___/)/)__/)/)/)/)___O_____

VSF