lør sep 01

lør sep 08
Bøddelen

Jolleaktiviteter 2018

I 2018 er det mange muligheter for dere som ønsker å seile joller.  Her er en oversikt over datoer og tider:  Jolle aktiviteter 2018;  rev. 11. juni

Barne- og Ungdomsvennlig forening

Vågsbyd Seilforening vedtok på Årsmøtet 2015 at foreningen skal arbeide langsiktig mot å bli kvalifisert som en barne- og ungdomsvennlig forening. Dette er en ordning som Norges seilforbund har etablert. Formålet med Barne- og Ungdomsvennlig Seilforening er å hjelpe klubbene til å gi et godt aktivitetstilbud for barn og unge. Godkjennelsen skal bidra til at klubbene arbeider bevisst for å ha en velfungerende Juniorgruppe. Målet er å tilby organiserte aktiviteter for barn og ungdom - både i form av kurs og trening.

Barne og Ungdomsvennlig Forening

Foreningen har fire optimistjoller og to RS Feva som kan benyttes av medlemmene.

Leder for jollegruppa

Ronny Rognhaugen er leder for Jollegruppa.Er du interessert i å låne Jolle, ta kontakt med ham!

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. | tlf.: 979 70 158 / 48 88 14 80

Ronny Rognhaugen

Optimist-jolle

Fire nye optimistjoller som kan disponeres av foreningens medlemmer, etter avtalt utsjekk og innsjekk.

420px Optimist dinghy svg               Optilogo

RS-Feva

Vågsbygd seilforening har to nye RS-Feva joller som kan benyttes av medlemmer. Kontakt Ronny utsjekk og innsjekk.

RS feva

Andre joller

Foreningen har flere tidligere laserseilere blant medlemmene. De fleste av disse seiler nå kjølbåter, men det pleier å ligge en laser eller to på Bredalsholmen om sommeren. Kan det bli flere? Foreningen vil på sikt vurdert innkjøp også av andre Joller-typer

Sjøsetting

Det er god plass for lagring av joller på Bredalsholmen om sommeren, og en Jollerampe for sjøsetting.

Jollerampe

Utvalgte klasseklubber

Optimist      Europajolle      Laser

NIF   Vest Agder               NSF           Barne og Ungdomsvennlig Forening

Vågsbygd Seilforenings lov bygger på Norges Idrettsforbunds Lovnorm. Foreningen er tilsluttet Norges Seilforbund (NSF), og søker nå kvalifisering fra NSF som en Barne- og ungdomsvennlig forening.