ons jan 29 @19:00 - 09:00PM

Gjeldende lov - gyldig fra og med 01.01.2020

______________________________________________________________

Lov, gyldig fom 01.01.2020

Idrettstinget er NIFs høyeste myndighet. På Idrettstinget 2019 ble det vedtatt en rekke endringer i NIFs regelverk som vil tre i kraft 1. januar 2020. For å sikre at alle idrettslag har en lov som til enhver tid er i samsvar med NIFs regelverk, vedtar NIF en egen lovnorm for idrettslag. Lovnormen inneholder et minimum av det alle idrettslag må ha i sin lov. Disse endringene innarbeides i Lov for Vågsbygd seilforening, fom 1. januar 2020

NIF

Brevet fra NIF her

Alle endringene i lovmal som ble vedtatt på Idrettstinget i 2019 sees her

Prosess i VSF november-desember 2019

Styret i VSF vedtok på ekstraordinært styremøte 4. desember vedtatt at endringene i lovmalen innarbeides i Lov for Vågsbygd seilforening.

Medlemmer ble deretter informert om Idrettstingets endringer i lovmal og NIFs brev med om krav av endringer i alle idrettslags lover. Det ble

invitert til kommentarer fra medlemmer med svarfrist 27. desember. Det kom en kommentar som styret behandlet og besvarte, med mulighet for å

gi tilsvar før den nye loven trådte i kraft. Det kom ingen ytterligere kommentar på styrets tilsvar.

______________________________________________________________

Seilforeningen tidligere Lov; Lov for perioden 11. mars 2015  til 1. januar 2020

Det ble under Årsmøtet 4. februar 2015 vedtatt at Seilforeningen skal erstatte vedtektene med en ny lov - basert på Norges Idrettsforbunds Lovnorm.

Det var mer enn 2/3 flertall for at noen tilføyninger og presiseringer skulle innarbeides i lovnormen. Se referat fra Årsmøtet for angivelse av disse. Endringene er nå godkjent av Idrettskretsen. Den nye loven gjelder fom. 11. mars 2015.

Utgått Lov, lov for perioden 11. mars 2015-1. januar 2020:  Lov for Vaagsbygd Seilforening - 2015.pdf